<

<

Türkiye'deki televizyon ve gazete haberciliğinin çapsızlığından defalarca kez yakındık. İnternet haberciliği de ne yazık ki televizyon kanalları yöneticiliğinde olduğu gibi potpori* uzmanı gazeteci güruhuna verilince, abartmıyorum, alenen halkın haber alma özgürlüğü kısıtlanır hale geldi. Çünkü zaten içine edilmemiş, yorumsuz, imâsız, haber bulamazken bir de üstüne magazinin dozu arttırılmaya başlandı. Bu sefer, sadece baharın gelişi açıklamaya yetmiyor bu magazin dalgasını.



Acaba ben mi yeni farkettim, yoksa uzun zamandır böyle mi hürriyet.com.tr ile milliyet.com.tr adresleri? Son günlerde eskiyi aratacak yeni bir yayın politikasına geçmiş gibiler. Biraz oy ver-protesto et temelli çarpıtılmış haliyle Web 2 ve vazgeçilmezleri olan cinselliğin ağır bastığı bir yayın politikası...



Alelâde bir zaman siteye girin ve bakın. Ben biraz önce iki sitenin sadece ana sayfasında resimli, galerili cinsellik ve çıplaklık temalı 16 başlık saydım. Tecavüz, cinayet ve vahşet haberlerini (ki bunlara haber gözüyle bakmak yanlıştır) saymıyorum ve şu ucuz haber sitelerinin birinden de bahsetmiyorum! Dün de yine Milliyet'in sitesinde ilk defa rastladığım haydi Türkiyem bastır temalı sözde bir protesto vardı. Milliyet, Youtube'deki bir Yunanlıya kafayı takmış, onun yüklediği videoları sildirmek için uğraşıyordu ve katılımın 200 bin kişiye ulaştığını söylüyordu! En fazla bin kişinin izleyeceği, 2 güne kalmaz zaten silinecek bir videoyu en az 200 bin kişiye izletmek, o psikolojiye sokmak sizce akıl kârı mıdır? Hürriyet'te ise yine savunmadayız.



Taraflı haberleriyle meşhur Associated Press, Paris Hilton** haberlerini yayınlamama kararı alıp, bu haberlere kimsenin ihtiyacının olmadığını anlamışken biz de tam tersine güçlü bir akım başlayacak anlaşılan. Çünkü insanlara bu haberleri vermezseniz, aramıyor; verirseniz de yok demiyor. Böyle olunca birkaç haftaya kalmaz diğerleri de bu rezalete ortaklık etmeye başlayacak. Yine magazin furyası başlıyorsa... İşler karışacak demektir!



*Potpuri, Fransızca pot-pourri; bu kelimenin Türkçe'ye geçip, yaygınlaşmasını oldum olası garip bulurum.


** Nacizane bendeniz, kısa bir süre öncesine kadar bu Paris Hilton'u; Hilton otelerinin Paris şubesi olarak biliyordum. :)) Haberlere konu olmasını ise, heralde bir ünlünün o otelde çekilen edebe mugayir görüntüleri var deyip okumadan geçiyordum. Hatta ve hatta, "yahu bu Hilton meşhur bir oteller zinciri, neden bir basın açıklaması yapıp bu tür olaylarla anılmak istemiyoruz demiyorlar" diye de düşünür dururdum. :))
/p>
<
<

<0/span> Yorum: “
    <

>> Yorum Ekle <<

< <

< <

Google


Vikipedi Ansiklopedi Değildir








Bu bloga eklenecek yeni yazıları RSS tekniğiyle

 XML›