<

<

Pangaltı, şişli
Bilgisayarımdaki fazlalıkları temizlerken iki fotoğraf dikkatimi çekti. Birisi Galata Köprüsü’nde, 1961 yılında çekilmiş; tramvay törenle “son sefer”ini yapıyor. Diğer fotoğrafta ise Şişli-Pangaltı'ndaki raylı sistemi görüyorsunuz. Bir dönemin meşhur Belediye Başkanı Haşim İşcan’ın talimatıyla İstanbul’daki tüm tramvay rayları sökülmeye başlayınca bu iki fotoğraftaki raylardan da eser kalmadı haliyle.



1960’larda rayların bir bir sökülmeye başladığı tarihlerde İstanbul’un aksine; Paris, Londra ve Moskova gibi dünya kentlerindeki aynı sistem uzun yıllar muhafaza edildikten sonra revize edilerek kullanıldı. Galata Köprüsü-Son SeferBiz ise tramvay raylarını söküp, toplu taşımada otobüslere geçtik. Ama ne tuhaftır ki gördüğünüz iki fotoğraftaki raylarda 2000’li yıllarda geri geldi. Hem de tamtamına aynı yerden geçiyor bu raylar. Sadece Şişli’de raylar biraz daha derinden geçiyor o kadar. Unutmadan bir şey daha var: Şimdilerde 1 kilometrelik tramvay hattı için 2,5 milyon dolar, metro hattı için 6 milyon dolar harcanıyor. Ama hâlâ bazıları “Marshall”ı sadece boya markası olarak biliyor.



Bir bilgi: 1914 İstanbul’unda 130 kilometre uzunluğunda raylı sistem varken 2002 yılında bu rakam 38 kilometreydi.
/p>
<
<

<8/span> Yorum: “<"Son Sefer"#8221;

    <
  1. # <Anonymous wasyazıyor...